Tämä Bora WTO -pyöräsarja ei ainoastaan lisää 60 mm:n profiilia laajalle yleisölle suunnattujen aerohiilipyörien perheeseen, vaan avaa myös levyjarrullisen maantiepyörän segmentin. Kuten Campagnolo WTO-pyörien kohdalla, vanteen muotoilu mahdollistaa maksimaalisen aerodynaamisen läpäisyn, ja tietyssä kulmassa tuulesta tulee jopa urheilijan arvokas liittolainen. Aerodynaamiset alumiinivanteet ja -navat sekä keraaminen USB-kartiolaakerikuppijärjestelmä navoissa: Näiden pyörien jokainen suunnittelupäätös palvelee suorituskyvyn optimointia.
AFS-jarrulevykiinnityksellä varustetussa versiossa vanteen sisäpuolen 19 mm:n leveys mahdollistaa klassisten maantiepyörän renkaiden kiinnittämisen leveyksillä 23-28 mm. Lisäksi Campagnolon 2-Way Fit (Tubeless Ready) -konsepti tarjoaa hyväksi todetun tekniikan, joka mahdollistaa täydellisen yhteensopivuuden clincher- ja tubeless-renkaiden kanssa. Bora WTO 60 -pyöräkerta tekee vaikutuksen myös vedensiirtopainatuksella toteutetulla grafiikalla sekä etupyörän radiaalipyörillä ja takapyörän G3-piikkijärjestelmällä. Ulkoiset, itselukittuvat nipat, alumiiniset navat, joissa on eri halkaisijat etu- ja takapyörän välillä, säädettävät USB-keraamiset laakerit ja alumiininen vapaavaihteen runko ovat vain joitakin muita Bora WTO 60 -pyörän huippuominaisuuksia.
60 mm:n korkea profiili ja siitä huolimatta alhainen paino tekevät Campagnolon WTO 60 -pyöristä ihanteellisen sarjan aika-ajo- ja triathlonratoihin, joissa aerodynaamiset ominaisuudet ovat erityisen tärkeitä ilman, että levyjarrujen erinomaisista hidastuvuusarvoista tarvitsee luopua.
Vanteen muotoilu mahdollistaa ilmavirran aerodynaamisen läpäisyn, sillä tuuli antaa urheilijalle vauhtia, kun se osuu vanteeseen 10°-20°:n kulmassa. Keskiosassa olevan navan ohut muotoilu vähentää myös komponentin etupuolta, ja kylkien erityinen muotoilu suosii sakkausta. 24 etu- ja 24 takapyöränpuolan elliptinen poikkileikkaus vähentää merkittävästi vierintävastusta.
Koeteltu USB-kartiolaakerikuorijärjestelmä varmistaa, että keraamiset laakerit liukuvat pehmeästi. 2-suuntaisen sovitusprofiilin ansiosta siihen on helppo asentaa clincher-renkaita, mutta myös tubeless-valmiita renkaita, joiden vierintävastus on alhainen. C19-luokka mahdollistaa 23-28 mm leveiden renkaiden kiinnittämisen, ja vanne-rengasjärjestelmä on täydellisesti yhdistetty. Optimaalisen aerodynaamisen hyödyntämisen varmistamiseksi valmistaja suosittelee 25 mm leveiden renkaiden käyttöä.
Jarrurata perustuu niin sanottuun All Conditions Carbon Control (AC3 ) -tekniikkaan, jolla saavutetaan turvallinen ja luotettava jarrutusteho kaikissa sääolosuhteissa. AC3-konseptia ei kehitetty ainoastaan parantamaan jarrutustehoa yleisesti, vaan myös poistamaan yksi hiilivanteiden suurimmista haitoista kilpailukäytössä: jarrutus märällä alustalla.
Jarrupinnan ulkoisesti näkyvän nystyröinnin lisäksi Bora-vanteet on optimoitu sisäisesti siten, että kuidut on kohdistettu siten, että ne takaavat maksimaalisen eheyden jarrupintojen vastaanottamien suurempien kuormitusten edessä. Tätä varten on käytetty Campagnolon insinöörien kehittämää hienostunutta hartsia, joka kestää kilpaileviin tuotteisiin verrattuna paljon korkeampia lämpötiloja ja johtaa jarrutuksen aikana syntyvää äärimmäistä lämpöä.
2-Way Fit tarkoittaa innovatiivista vanneprofiilia, johon voidaan asentaa sekä tubeless-renkaat että klassiset clincher-renkaat. 2-Way Fitin avulla jokainen voi itse kokeilla, kumpi näistä kahdesta ratkaisusta sopii hänelle paremmin. On myös mahdollista asentaa clincher-renkaat päivittäiseen harjoitteluun ja käyttää tubeless-ratkaisua kilpailupäivänä. Tubeless-rengas on epäilemättä maantiepyöräilyn tulevaisuuden rengas. Suuremman mukavuuden lisäksi letkuttomien renkaiden etuna ovat myös paremmat rullausominaisuudet, jotka johtuvat renkaan ja letkun välisen kitkan täydellisestä poistumisesta. Ne ovat myös turvassa äkilliseltä ilmahäviöltä, ja jos rengas puhkeaa, 2-suuntainen sovitusjärjestelmä mahdollistaa tavallisen sisäkumin asentamisen, jolloin kotiin ajaminen sujuu ongelmitta poistamalla vain tiivistysventtiili.
Campagnolo on kehittänyt piikkikuvion, joka mahdollistaa paremman energiansiirron tavanomaisiin pyöriin verrattuna. Takarattaan oikeanpuoleisen puolen kaksinkertainen määrä pyöränkehiä vähentää siellä sijaitseviin pyöränkehiin kohdistuvaa rasitusta. G3-malli tarjoaa näin ollen hämmästyttäviä etuja, sillä se lisää sivuttaisjäykkyyttä ja vähentää myös takapyörään kohdistuvia jännityksiä, mikä parantaa viime kädessä voimansiirtoa. Lisäksi vastekäyttäytyminen on optimoitu ja värähtelyt poistuvat järjestelmän suuremman painon ansiosta.
Campagnolon USB-keraamisilla laakereilla varustetut navat eivät ainoastaan lisää pyörien tasaisuutta, vaan myös vähentävät niiden painoa ja huoltovaatimuksia. Täysin sileät pinnat takaavat pienemmän kitkan, jotta energiahäviö olisi mahdollisimman pieni. Tämä tarkoittaa, että kaikki voima voidaan siirtää tielle ilman häviöitä. Campy Tech Labissa kehitetyt vertailutestit osoittavat, että USB-laakerit ovat 50 % pehmeämpiä kuin vakiolaakerit.
Full Carbon C19 -vanteet - Korkea mukavuus ja huippusuorituskyky aerodynamiikan osalta vuorovaikutuksessa uusien rengasstandardien kanssa. Erittäin korkea vanteiden sivuttaisjäykkyys ja reaktiivisuus.
Alumiiniset navat suurta sivuttaisjäykkyyttä ja pientä painoa varten.
Ylimitoitettu laippa takaa suuren vääntöjäykkyyden ja korkean reagointikyvyn.
Alumiiniakselit vähentävät pyörien painoa.
Kartiolaakeri - mahdollisuus laakerin helppoon säätöön, tarkka toiminta, helppo huolto, maksimaalinen kestävyys.
Aerodynaamisella profiililla varustetut piikit mahdollistavat optimaalisen ilman läpäisyn.
Spokes Anti-Rotation System -järjestelmä estää kiertymisen, pitää pyöränkärjet aerodynaamisessa asennossa.
Campagnolon asiantuntija kokoaa pyörän kokonaan käsin ja tarkastaa sen 100-prosenttisesti elektronisilla valvontalaitteilla. Tämä prosessi takaa kaikkien Campagnolon pyörien maksimaalisen suorituskyvyn ja luotettavuuden.
Toimituksen sisältö: Pyöräkerta, johon sisältyy tubeless-venttiilit, 2 rengasvipua, 2 pyöräpussia ja käyttöohjeet.
| Tuotenimi: | Campagnolo Bora WTO 60 DB Wheelset - 28" | Carbon | 2-Way Fit | AFS - 12x100mm | 12x142mm - XDR | Bright |
| Valmistaja: | Campagnolo |
| Tuotenumero: | CAM697771 |
| toiminta: | Pyöräily |
| materiaali: | Hiilikuitu |
| käyttö pyöräurheilu: | Maantiepyörä, Aika-ajo |
| vaihdejärjestelmä: | 11, 12, 13 |
| pyörän koko: | 28" (622mm) |
| akseli vakio: | 12x100 mm (ER), 12x142 mm (TR) |
| Pyöräversio: | Pyöräsarja |
| Vapaarattaan runko: | XDR (SRAM 12/13s Road) |
| jarrujärjestelmä: | Keskilukko/AFS |
| rengastyyppi: | Wire Bead -rengas, Taiteltava rengas, Tubeless Ready |
| ETRTO: | 19-622 |
| vanteen leveys: | 26.1mm |
| sisäprofiilin leveys: | 19mm |
| vanneprofiilin korkeus: | 60mm |
| järjestelmän enimmäispaino: | 120kg |
| Vuosimalli: | 2024 |
| Kokoelma: | Koko vuosi |
| Väri: | Musta |
| Paino: | 1633g |
| valmistajan tuotekoodi: | WH21-BOWTODFR60SDK |
| Pinnareikien lukumäärä: | 24 |
| Vapaaratasjärjestelmä: | Vapaaratas |
| Valmistajan sivu: | http://www.campagnolo.com |