Transfer NEO – Wireless. Made Fastest.
Untether Yourself. Innovatiivisen Transfer-sarjan nykyisessä sukupolvessa on paitsi pidempi isku, myös parannettu kestävyys ja toiminnallisuus. Neo-mallissa mennään nyt askeleen pidemmälle, sillä se täyttää FOX-käyttäjien lukuisat toiveet langattomasta teleskooppisesta istuintolpasta.
Tulos on vaikuttava, sillä se tarjoaa pidemmän pudotuksen, matalamman kokonaiskorkeuden ja suuremman rengasvälin lisäksi myös huomattavasti nopeamman toiminnan ja luonnollisen viputuntuman. Jotta satulan korkeuden hienosäätö olisi mahdollista saumattomasti missä tahansa maastossa, Transfer Neo -istuintolpan langattomasta protokollasta on poistettu kaikki epäolennaiset toiminnot nopeuden hyväksi. Vapautus tapahtuu minimaalisella vaivalla ja käytännössä ilman viivettä, 26 millisekunnissa ja siten 100 kertaa nopeammin kuin perinteisellä Bluetooth-yhteydellä.
Edustajana Factory malliston edustajana tässä teleskooppisessa istuintolpassa on luonnollisesti myös vain edistyksellisimpiä tekniikoita, jotka ylittävät ammattilaisratsastajien ja kunnianhimoisten vapaa-ajan urheilijoiden odotukset. Ja sileän ja erittäin kestävän Kashima-pinnoitteen ansiosta tippatolppa on myös visuaalisesti vaikuttava.
FOX Transfer Neo Vario -istuintolpan tekniset tiedot
- Sarja: Factory
- Dip-putki: anodisoitu (musta).
- Varsi: Kashima-pinnoitteella (kultainen).
- Ohjaus: langaton, talon sisäisen langattoman protokollan kautta.
- Istuintolpan virtalähde: ladattava akku (käyttöikä: 30 - 40 h / latausaika: 1,25 - 1,5 h).
- Kaukosäätimen virtalähde: paristo (CR2032, käyttöikä: noin 1 vuosi).
- Suojausluokka (vedenkestävyys): IPX7-sertifioitu (istuintuki + kaukosäädin).
- Ilmanpaine: säädettävissä Schader-venttiilin avulla
- Toimilaite: 7V (ydinmaton), planeettavaihteella (FOX Customised, teräs).
- Istuintolpan kiinnitys: 2-pulttinen kiinnityspää.
- Kaukosäätimen kiinnitys: puristin (22,2 mm), MatchMaker, I-Spec EV.
- Pinoamiskorkeus: 47 mm (ohjaimen alapuoli - istuinkannattimen keskikohta).
- Istuintukivarsien yhteensopivuus: pyöreä (⌀ 7 mm) / pitkänomaisen pyöreä (7 x 9 / 7 x 10 mm).
Rise Above. Siisti ohjaamo, yksinkertainen asennus ja lyhyt vivun liikerata. Näillä ominaisuuksilla Transfer Neo täyttää kuljettajien odotukset. Näiden odotusten ylittämiseksi FOX on kuitenkin suunnitellut, testannut ja parantanut kriittisesti Vario-istuintolpan jokaista elementtiä osana RAD-ohjelmaansa (Racing Applications and Development). Tuloksena on matalaprofiilinen ulkoinen muotoilu, akun sijoittelu renkaiden suuremman vapaan tilan saavuttamiseksi ja ergonomisempi kauko-ohjausvivun muotoilu. Näitä ominaisuuksia täydentää mallille tyypillinen kestävyys, joka saavutetaan muun muassa erityisen kestävällä sisäisellä tiivisteellä.
Strategic Battery Placement. Transfer Neon akku ja ohjainyksikkö on sijoitettu alaslaskuputken yläosaan eikä suoraan satulan alle, jotta vältettäisiin rengasvälyksen ongelma, joka voi esiintyä joidenkin langattomien teleskooppisten istuintolppien kanssa. Tämä tarkoittaa sitä, että jopa siinä tapauksessa, että pyöränpohja on alhaalla, voit silti ajaa täydellä istuimella. Muihin malleihin verrattuna matalampi kokonaiskorkeus tekee pyörästä ketterämmän alamäessä, ja satula on poissa tieltä myös nousuissa, mikä puolestaan parantaa turvallisuutta.
Ergonomic Lever. Transfer Neo -teleskooppisen istuintolpan kaukosäädin on suunniteltu niin, että se tuntuu mahdollisimman tutulta. Kumipäällysteinen peukalotuki jäljittelee mekaanisesti ohjattavien dropper-tolppien tavallisen FOX-vivun rakennetta ja etäisyyttä ohjaustankoon, mutta vivun matka on lyhyempi. Tämä tarjoaa 2 etua: Kaukosäädin voidaan kääntää kauemmaksi ohjaustangon alle ja samalla se mahdollistaa ergonomisemman käytön. Haptisen palautteen ansiosta kuljettaja tietää myös tarkalleen, milloin istuintolppaa säädetään. Lisäksi ohut muotoilu ja matala profiili vähentävät vivun ja pyörän yläputken välisen kosketuksen todennäköisyyttä.
App Optimized. Transfer Neo Vario -istuintolppa saa täyden tuen FOX Bike App -sovelluksesta. Sen avulla pyöräilijät voivat paitsi saada nopeasti yleiskuvan Transfer Neo -komponenteista, myös ladata laiteohjelmistopäivityksiä ja aktivoida hyödyllisiä toimintoja. Näihin kuuluvat kaksi tilaa "Bike Park" ja "Transport". Kun taas pyörän pysäköintitila kytkee kaukosäätimen pois päältä estääkseen istuintolpan vahingossa ulosajamisen Downhill käytön aikana, Transport Mode -tila suojaa akkua, kun pyörää ei siirretä tai kuljeteta esimerkiksi autolla. Tässä tilassa myös "Shake to Wake" -toiminto on pois käytöstä, mikä varmistaa, että Transfer Neo -järjestelmä kytkeytyy päälle heti, kun pyörää siirretään. Sovellus seuraa tarvittaessa myös huoltovälejä ajotuntien määrän perusteella ja ilmoittaa, kun huolto on ajankohtainen. Huolto on yleensä suoritettava 8 000 ajon välein.
Toimituksen laajuus:
Teleskooppinen istuintolppa sis. ohjaustangon kauko-ohjaimen, kauko-asennusadapterit (puristin, MMX, I-Spec EV), akku, laturi (telakointiasema) ja latauskaapeli (USB-A - USB-C).