Vapaavaihderunko pyörien ja navojen vaihtamiseen DT Swiss Ratchet System -roottorilla varustettujen pyörien ja navojen vaihtamiseen EXP-roottoriin.
Uudet EXP-piikkivaihteistolla varustetut vapaapyörät: kevyemmät, jäykemmät, tarkemmat ja helpommin huollettavat. Ratchet-vapaakytkimen vahvuuksia on parannettu entisestään uudella EXP-tekniikalla.
...päätykappaleisiin tehdyn pienen muutoksen ansiosta.
Integroitu lovi ja päätykorkkien uudelleen kehitetty muoto yksinkertaistavat purkamista huomattavasti, mikä tekee huollosta paljon helpompaa.
Nyt myös yksinkertaisempi yksinkertaistetun purkamisen ansiosta. Työkaluttoman konseptin ansiosta vaihto toiseen voimansiirtostandardiin onnistuu muutamassa sekunnissa. Kaikki DT Swiss -navat, joissa on salpajärjestelmä, voidaan muuntaa.
Luotettavuus ei ole ainoa asia, jota on parannettu. Ratas- ja kierrerenkaan yhdistäminen vähentää pienten osien määrää järjestelmässä, mikä on merkittävä etu. Aiempi salpajärjestelmä vaati kaksi jousitusta toimiakseen oikein, koska sisäinen salpa ei ollut kiinnitetty navan kuoreen. Ratchet EXP -navan räikän ja kierrerenkaan sulauttaminen yhteen lisää kestävyyttä ja vähentää myös osien kokonaismäärää, kun käytetään vain yhtä jousta, mikä vähentää vapaavaihteistojärjestelmän painoa.
Yksi sylinterimäinen jousi takaa nopeamman täydellisen kytkeytymisen ja lisää siten luotettavuutta. Aiemmissa järjestelmissä tarvittiin kaksi kartiojousen muotoista jousta varmistamaan oikea kulma kahden nastan välillä. Sisäisen räikän ja EXP-räikän navan kuoren välinen kiinteä liitos varmistaa, että sisäinen räikkä on aina kohdistettu oikeaan kulmaan. Tämä mahdollistaa yhden sylinterimäisen jousen käytön, mikä nopeuttaa täydellistä kytkeytymistä ja lisää luotettavuutta.
Salpojen täydellinen kytkeytyminen luo suuren kosketuspinta-alan ja siten alhaisen pintapaineen, mikä johtaa korkeaan luotettavuuteen. Ratsiajärjestelmän navat ovat ylivoimaisia siksi, että jokaisen ratssin kaikki hampaat kytkeytyvät joka kerta samanaikaisesti. Ratsikkonavoissa kytkentäpinta on melko pieni. Ratsijärjestelmällä koko pinta tarttuu, jolloin pistekuormitukset ovat paljon pienempiä. Tuloksena on salpajärjestelmän napojen legendaarinen luotettavuus.
Kun laakeri integroidaan kierrerenkaaseen, laakeriväli voidaan maksimoida. Suurempi etäisyys tukee akselia enemmän, mikä johtaa pienempään akselin taipumaan ja siten suojaa laakereita ja lisää niiden käyttöikää. Laakeriväliä rajoittaa vapaapyöräjärjestelmän koko. Aiemmassa järjestelmässä laakeri oli sijoitettava vetopuolelle kierteitetyn renkaan viereen, minkä vuoksi etäisyyttä ei voitu kasvattaa. Kun laakeri integroidaan vetopuolelle kierteitettyyn renkaaseen, laakerin etäisyys kasvaa, jolloin akselin jäykkyys paranee 15 prosenttia.
Pyörät: Vanteet: Vanteet: Vanteet: Vanteet: Vanteet:
| Tuotenimi: | DT Swiss Rotor Conversion Kit Ratchet to EXP - Road - Standard Bearings - Shimano 12x142mm HG |
| Valmistaja: | DT Swiss |
| Tuotenumero: | DTS514808 |
| toiminta: | Pyöräily |
| materiaali: | Alumiini |
| käyttö pyöräurheilu: | Maantiepyörä |
| vaihdejärjestelmä: | 8, 9, 10, 11, 12 |
| akseli vakio: | 12x142 mm (TR) |
| Vapaarattaan runko: | HG L (Shimano 11/12s Tie) |
| keskiötarvikkeet: | Vapaaratasrunko (roottori) |
| Vuosimalli: | 2025 |
| Kokoelma: | Koko vuosi |
| Paino: | 54g |
| valmistajan tuotekoodi: | HWYABL00S5378S |
| Vapaaratasjärjestelmä: | Räikkä |
| GTIN: | 7613052361130 |
| Valmistajan sivu: | http://www.dtswiss.com |