Kevyempi, jäykempi, tarkempi ja helpompi huoltaa - DT Swiss 240 -napa Ratchet EXP:llä.
Sveitsiläinen tarkkuus huipputarkasta koneistuksesta täydelliseen kokoonpanoon yhdistettynä älykkäisiin yksityiskohtaisiin ratkaisuihin on tehnyt 240-navoista sen, mitä ne ovat tänään - legendan! 240-navan vahvuuksia on kehitetty edelleen RATCHET EXP -tekniikalla. Erittäin luotettava freehub-järjestelmä takaa suoran voimansiirron ilman häviöitä. Juuri sitä, mitä urheilijat tarvitsevat - täydellistä voimansiirtoa ja ehdotonta luotettavuutta, jotta voit keskittyä yksinomaan pyöräilyyn.
DT Swiss 240 on huippunapa erittäin kevyille pyörille. Alumiiniset navat kootaan käsin DT Swissillä, joten ne ovat 100 % Swiss Made. 240:n etuja ovat sen alhainen paino, tiivistysjärjestelmä vettä ja likaa vastaan sekä ruostumattomat kuulalaakerit, joissa on erikoispinnoite, joka takaa silkinpehmeän juoksun ja minimaalisen vastuksen.
DT Swiss uskoo insinööritaitoon ja pyrkii täydellisyyteen uusia tuotteita kehitettäessä. Johtavana periaatteena on teknisten rajojen siirtäminen yhä pidemmälle.
DT Swissin navat tunnetaan työkaluttomuuskonseptistaan. Konsepti mahdollistaa työkaluttoman muuntamisen kaikkiin yleisiin akseli- ja freehub-runkostandardeihin. Kaikki DT Swiss Ratchet System -navat voidaan muuntaa.
Alkuperäinen Ratchet System -järjestelmä vaati kaksi jousitusta toimiakseen oikein, koska sisäinen räikkälevy ei ollut kiinnitetty navan kuoreen. Hammastetun levyn ja kierteitetyn renkaan integrointi Ratchet EXP -navaan ei ainoastaan lisää käyttöikää, vaan myös vähentää komponenttien määrää käyttämällä yhtä jousta. Tämä vähentää myös vapaapyöräjärjestelmän painoa.
Ratchet EXP -navan sisäisen hammaskiekon ja navan kuoren välinen kiinteä liitos varmistaa, että sisäinen hammaskiekko on aina oikeassa kulmassa. Yhden sylinterinmuotoisen jousen käyttö mahdollistaa nopeamman ja täydellisemmän kytkeytymisen ja tarjoaa siten suuremman luotettavuuden.
Ratchet-järjestelmän navat ovat ainutlaatuisia siinä mielessä, että molempien kiekkojen kaikki hampaat tarttuvat samanaikaisesti joka kerta. Tassunavoissa kytkeytymisalue on melko pieni. Ratchet System -järjestelmässä sen sijaan kaikki päätypinnat tarttuvat toisiinsa, jolloin pistekuorma on paljon pienempi. Tuloksena on Ratchet System -navojen legendaarinen luotettavuus.
Laakeriväliä rajoittaa vapaapyöräjärjestelmän pituus. Aiemmassa järjestelmässä vetopuolen laakeri oli sijoitettava kierrerenkaan viereen, minkä vuoksi etäisyyttä ei voitu kasvattaa. Kun vetopuolen laakeri integroidaan kierteitettyyn renkaaseen, laakerietäisyys kasvaa, mikä parantaa akselin jäykkyyttä.
| Tuotenimi: | DT Swiss 240 Straightpull Rear Hub - QR 130 - Shimano HG-EV |
| Valmistaja: | DT Swiss |
| Tuotenumero: | DTS479521 |
| toiminta: | Pyöräily |
| materiaali: | Alumiini |
| käyttö pyöräurheilu: | Maantiepyörä |
| vaihdejärjestelmä: | 8, 9, 10, 11, 12 |
| akseli vakio: | Pikalukitus |
| Vapaarattaan runko: | HG L (Shimano 11/12s Tie) |
| jarrujärjestelmä: | Vanne (hiilikuitu), Vanne (metalli) |
| keskiöversio: | Takarengas |
| Vuosimalli: | 2024 |
| Kokoelma: | Koko vuosi |
| Väri: | Musta |
| Paino: | 197g |
| valmistajan tuotekoodi: | H24PHRQIR24SA4814S |
| Pinnareikien lukumäärä: | 24 |
| Vapaaratasjärjestelmä: | Räikkä |
| GTIN: | 7613052352015 |
| Valmistajan sivu: | http://www.dtswiss.com |