Riippumatta siitä, miten määrittelet itsesi ajajana, SRAM Force 22:n avulla saavutat uuden henkilökohtaisen ennätyksesi, sillä se ei tee kompromisseja laadun, toimivuuden ja laajuuden suhteen. SRAM on suunnitellut Forcen täysin uudelleen ja varustanut sen kaikilla tärkeillä SRAM RED -innovaatioilla - tinkimättä kuitenkaan siististä ulkonäöstä, ergonomiasta, tehokkuudesta ja alhaisesta painosta. Yleisuudistuksen lisäksi SRAM Force 22/CX1 tarjoaa kaksikymmentäkaksi (CX1:ssä yksitoista) käyttökelpoista vaihdetta, korkean vaihtonopeuden ja tarkkuuden, jonka vain SRAM RED voi saavuttaa, sekä uuden tyylikkään viimeistelyn. Hillitty SRAM Force -ryhmäsarja sopii rationaalisille ihmisille, joilla on järjetön intohimo suorituskykyyn. Se on SRAMin jännittävin uutuus vuonna 2013, ja se on suunniteltu täyttämään jokaisen ajajan kaikki mahdolliset toiveet kaikilla tasoilla - se vain odottaa, että voitat parhaasi.
Maantiepyörän ja cyclocrossin jarrujärjestelmät ovat pysyneet melko keskiaikaisessa tilassa. Toki ne ovat hienompia ja kevyempiä, mutta ne ovat alkeellisia. Runkojen ja voimansiirtojen kehitystä on ohjannut ilmailu- ja avaruusteknologia, mutta maantiepyörän jarruteknologia on jämähtänyt hevosenkenkien ja hevoskärryjen aikakauteen.
SRAM, joka on jo pitkään ollut Avid-tuotemerkkinsä myötä johtava tekijä hydraulisessa jarruteknologiassa, on mullistanut maantiepyöräilijöiden jarrujärjestelmät ottamalla käyttöön hydrauliteknologian monipuolisiin sovelluksiin: kiekko- tai vannejarru - SRAM pysäyttää sen, mitä olet käyttänyt voimanlähteenä - nopeammin ja paremmalla moduloinnilla.
SRAM Force 22 ErgoDynamics™ Hydrauliset vaihteenvaihtajat ovat syntyneet SRAMin "luokkansa parhaan" DNA:sta: SRAM RED, joka edustaa SRAMin edistyksellisintä ajattelutapaa ajajan ja pyörän välisen rajapinnan täydellistämisessä.
Lämpö on kaikkien jarrujärjestelmien vihollinen. Parempi lämmönhallinta tekee myös ajamisestasi paljon turvallisempaa. SRAM on havainnut, että DOT 5.1:n kiehumispisteen saavuttaminen kestää kolme kertaa kauemmin kuin DOT 4:n. Tämä takaa tasaisen ja keskeytymättömän jarrutustehon äärimmäisissäkin olosuhteissa.
Mikä on DoubleTap? DoubleTap® on SRAMin avainteknologia, joka korvaa perinteisen teknologian. Jarru- ja vaihdevivun yhdistelmä ei ole osoittautunut hyväksi. SRAM RED-, SRAM Force-, SRAM Rival- ja SRAM Apex -malleissa on jarruvipu, joka jarruttaa, ja vaihdevipu, joka vaihtaa.
DoubleTap®:n edut: DoubleTap® tekee vaihtamisesta nopeampaa ja helpompaa. Liikkeelle on vain yksi suunta. Vaihtaa vain lyhyellä napautuksella ylöspäin. Jos haluat vaihtaa pienemmälle vaihteelle, paina vipua vain pidemmälle.
Miten DoubleTap toimii: DoubleTap®-tekniikan nerokkain puoli on vaihdevivun liikkeen jatkuva suunta. Lyhyellä, nopealla napautuksella kuljetusnokka liikuttaa hammasratasta ylöspäin vaihtovälialueella. Alempaa vaihdetta varten vipua siirretään pidempi matka. Pito- ja kuljetustasselit ohittavat toisensa nopeasti ja siististi.
Oteasento vapaasti valittavissa: DoubleTap®-vipujen lähes lineaarinen liikesuunta tarjoaa vielä yhden edun. Siirtovipua voidaan käyttää lähes mistä tahansa oteasennosta. Ainutlaatuinen ominaisuus on se, että vaihdevipua voidaan vetää ohjaustankoa kohti kuin pistoolin liipaisinta! Voit vaihtaa ylöspäin sprintissä irrottamatta otetta ohjaustangosta.
Etusi: Tehokas, ergonominen muotoilu säästää painoa ja tarjoaa enemmän käyttömukavuutta. Voit myös vaihtaa vaihteita sprintin aikana, mikä ei ainoastaan anna sinulle ratkaisevaa etua kilpailussa. Yksivipumekanismimme mahdollistaa myös nopeamman ja tarkemman vaihteen vaihdon ilman, että otetta ohjaustangosta tarvitsee vaihtaa. DoubleTap® on uusi tapa vaihtaa ja ajatella: tee hyppy.
Jarruvivun istuvuus ja ergonomia on hyvin henkilökohtainen asia. Kuljettajilla on yksilölliset asentotottumukset sekä yksilölliset käsien koot ja sormenpituudet. Kurottajasäädön avulla vipua on lastenleikkiä säätää - maksimaalista hallintaa vain yhdellä sormella.
Etuvaihtajan häkki pyörii ja säilyttää siten jatkuvan kulmasuhteen ketjuun. Yaw-tekniikka mahdollistaa trimmittömän vaihteenvaihdon. Tämä tekee vaihteiden siirtymisistä suorempia ja tarkempia, ja yhdessä uusien Red-kahvojen ja Red-ketjurattaiden kanssa Yaw muodostaa täydellisen kokonaisuuden ketjun kanssa. Yaw-tekniikka mahdollistaa trimmittömän vaihteen vaihdon. Vaihdon siirtymät ovat näin ollen suorempia ja tarkempia, ja yhdessä uuden RED-kahvan ja RED-ketjupyörän kanssa Yaw takaa vertaansa vailla olevan suorituskyvyn eteenpäin vaihdettaessa.
ZeroLoss tarkoittaa "nollahäviötä". Kun painat vaihdevipua vaihtaaksesi vaihteen ylös- tai alaspäin, vaijeri laukeaa välittömästi, mikä takaa, ettei liikettä menetetä lainkaan. Vaihteen kytkeytymistä ei tarvitse enää odotella tyhjäkäynnillä. Vaihde vaihdetaan välittömästi ja tarkasti.
Jarrusatula: Litteä kiinnitys
Jarruneste: DOT 5.1
Jarruletku: 1800 mm
Jarruvipu: oikea
Brake pads: Metalli
Jarrulevy: Jarrulevy ei sisälly toimitukseen!
Toimituksen sisältö: DoubleTap hydraulinen vaihteenvaihtaja, vaihdevaijeri, jarruletku, jarrusatulat
ilman jarrulevyjä, ilman sovitinta
Valmistajan tuotenumero: 00.7018.148.005
Materiaali: Jarruvipu: Hiilikuitu.
Vaihdevipu / jarrusatula: Alumiini
Ruuvit: Ruostumaton teräs
| Tuotenimi: | SRAM Force 22 / 1 / CX1 DoubleTap Shift-Brake Control + Hydraulic Disc Brake - Flat Mount - right | 11-speed - grey/black |
| Valmistaja: | SRAM |
| Tuotenumero: | SRA270153 |
| toiminta: | Pyöräily |
| käyttö pyöräurheilu: | Maantiepyörä, Cyclocross |
| vaihdejärjestelmä (valmistaja): | SRAM |
| vaihdejärjestelmä: | 11 |
| vaihteen käyttö: | Ketju - mekaaninen |
| levyjarrun kiinnike: | Flatmount |
| jarrujen käyttö: | Hydraulinen |
| jarruvipuversio: | Droppitanko |
| TP jarruletkun pituus: | 1800mm |
| jarruneste: | DOT 5.1 |
| Levyjarru - versio: | # Takarengas, Jarrusatula- ja vipusetti |
| Vaihdevipu - versio: | Vaihde-/jarruvipu, # oikea |
| Vuosimalli: | 2024 |
| Väri: | Musta |
| Paino: | 384g |
| Painon lähde: | BIKE24 |
| GTIN: | 710845781476 |
| Valmistajan sivu: | www.sram.com |