Nuppidynamot ovat nykyään niin yleisiä, että niiden etuja muihin polkupyörän voimantuotantotapoihin verrattuna ei enää tarvitse selittää. Jopa kilpapyöräilijät ja maastopyöräilijät käyttävät näitä yhä kevyempiä ja kirkkaampia valaistusjärjestelmiä ja jättävät syrjään huoltoa vaativat ja ympäristöä kuormittavat paristo- ja akkuvalot.
Huonommassa nokkadynamossa ei kuitenkaan ole mitään järkeä: ylimääräinen paino ja virrankulutus tyhjäkäynnillä. Ja jos se on viallinen, korjauskustannukset ovat korkeat.
Siksi mitä suuremmat vaatimukset materiaalille asetetaan rasituksen vuoksi, sitä parempi laatu!
Nupadynamo: SON 28
SON 28 on napadynamo, joka on yleisesti hyväksytty kaikkiin pyöräkokoihin 16" - 29". Se saavuttaa nimellistehonsa 28" pyörässä noin 16 km/h nopeudella. Siksi sitä suositellaan, jos tarvitset paljon valoa hitaasti ajettaessa tai jos haluat käyttää muita laitteita tai ladata niiden akkuja.
Uuden SON 28 -pyörän vakioversiossa (ilman levyä) on optimoitu laippa- ja laakeriväli. Levyversiot ovat saatavana 6-reikäisillä ja Centerlock-jarrulevykiinnikkeillä.
SON 28 klassik -malliin (mallivuodet 2000-2011) verrattuna tyhjäkäyntihäviöitä on vähennetty noin 15 % ja painoa 440 g.
Vanne: DT Swiss R460
Maantiepyöräilyn vanteiden yleismalli: Kevyt, leveä ja erittäin hyvä hinta-laatusuhde. R 460 toimii ihanteellisesti leveiden renkaiden kanssa, ja sen luotettavuus takaa monia ainutlaatuisia maantiepyöräilykokemuksia. R 460 on myös tubeless-valmis.
Hihnallinen
Tässä prosessissa valettu osa (holkki) puristetaan tasaisesti profiilin molempiin päihin. Muhviliitos on paras vaihtoehto SBWT®-hitsatuille vanteille.
DT Swiss Wear Control® -merkinnät ilmaisevat seuraavaa
vanteen kulumisasteen ja ovat
EN-standardin mukaisia.
Tubeless-yhteensopivat vanteet voidaan muuntaatubeless-käyttöön käyttämällä
muunnettava tubeless-käyttöön tubeless-sarjan avulla.
tubeless-käyttöön.
Suositeltava järjestelmän enimmäispaino: 110 kg.
Paino: 450 g
Pyöränpyörät / nipat: Sapim Race / Polyax.
Sapim Race on kevyt ja vakaa konttikiinnitteinen pyöräpyöräpyöräpyörä, joka soveltuu monenlaisiin käyttökohteisiin.
Sapimin puskulevytetyillä pyöräpyörillä on kaksi ratkaisevaa etua: ne ovat kevyempiä ja samalla vahvempia. Erityinen kylmämuokkausprosessi säilyttää materiaalin lineaarisen molekyylirakenteen ja lisää ohuemman keskiosan lujuutta vähintään 48 %.
Sapim Race -pyörän halkaisija on 2 mm kummassakin päässä ja 1,8 mm keskiosassa.
Messinkiset nipat ovat erittäin kestäviä ja erittäin vakaita. Vakiomessinkisiä nippeleitä voidaan käyttää yleisesti. Sulkakierre Ø 2,0 mm. Nikkelöity, neliöjyrsitty, soveltuu mekaaniseen ja manuaaliseen pyöränrakentamiseen. Paino 12 mm:n nippeliä kohti 0,97 g.
Pyörät, joissa on SON-navadynamo
Kaikki etupyörät on pyöritetty käsin ja huolellisesti jännitetty ja keskitetty. Tämä ja korkea puikkojen kireys takaavat pyörän suuren vakauden ja kestävyyden. SON käyttää 26 ja 28 tuuman pyörissä aina Sapim Race -ruostumattomasta teräksestä valmistettuja, messinkisinippelein varustettuja pyöränkehiä. Keskeltä ohennetut puolat ovat joustavammat, ja siksi kuormitus jakautuu useammalle viereiselle puolalle kuin jatkuvilla sileillä puolilla. Puikot on kolminkertaisesti ristiintaitettu, ja pyörät painetaan alas useita kertoja kiristyksen aikana.
Navan laippa on muotoiltu siten, että pyöränpyörän kaarevuus sopii siihen täydellisesti, eikä siihen siten kohdistu tarpeettomia lisäkuormituksia. Tämä tarkoittaa, että puikkojen päitä ei tarvitse napauttaa tai niiden alle ei tarvitse asettaa messinkisiä levyjä. Periaatteessa mitä painavampi vanne on, sitä joustavampi pyörä on. Vakaa vanne, laadukkaat, tasaisesti ja vahvasti jännitetyt puolat ja kokenut käsi kokoonpanossa takaavat pyörän suuren kantavuuden, ei välttämättä suuri puolaluku.